Showgrupp 2

Hej!

Så kul att det var så många som kom till mötet igår!

Här kommer en sammanfattning om vad vi pratade om.

Tävlingen heter Stars of performing arts och är i Tidaholm den 28 september.

Tävlingsreglemente

Vi kan tävla i grenar Modern/Lyrical jazz, Jazz uptempo och Show
Solo tävlar 1dansare
Duo tävlar 2 dansare
Trio tävlar 3 dansare
Small team 4-7 dansare
Big team 8-24 dansare

Solo och duo åldersindelningen är (åldern man fyller i år):
Children - 10-12 år
Junior - 13-15 år
Youth - 16-17 år
Adult - 18 och uppåt

Trio, Small team och Big team
Junior - 12-15 år
Adult - 16 och uppåt

Solo kan man anmäla sig till Rekrytering, som är för nybörjare. De som tävlat förut kan anmäla sig till Rising star

Resterande är vi i Rising star kategorin

Solo, duo och trio ska vara 1-2 min
Small team ska vara 2-2,30 min
Big team ska vara 2,30-3 min

Jag kommer gå in på mer detaljer med dansarna senare.

Pengar

Tävling:
Licensavgift: 50 kr / dansare
Tävlingsavgift: 250 kr / dansare

Buss:
Jag har fått prisförslag från Bylund Nordin buss.
Liten buss rymmer max 29 personer, men har dåligt med packutrymme: 31143 kr
Stor buss rymmer max 39 personer: 38319 kr
Plus kostnad för chaufförens boende

Jag väntar prisförslag från Lindströms buss och Almas mamma ska kolla med ännu ett annat.

Boende:
Prisförslag på sova i idrottshall med litet pentry:
500 kr (jag har inte fått svar på om det är per natt eller för 2 nätter)

Inväntar prisförslag från Hellidens slott och vandrarhem.

Frågor som dök upp på mötet:

Åldersindelningen? För teams anpassas det efter den äldsta dansaren i gruppen.

Längd på låtar? Några låtar behöver kortas och några förlängas. Men vi har inte hunnit prata om vilka danser vi gör.

Vilka danser? Vi kommer ta gamla danser och anpassa dom för att passa tävling.

De i Show 2 som vill tävla solo eller duo kommer behöva hjälp från någon äldre dansare. Jag tror vi kommer göra ett "storasyster" system så alla har nån de kan vända sig till med frågor och allt annat.

Ska vi söka sponsring? Försäljning? Försäljning av toapapper och kakor kom som förslag.

Vad händer om nån blir sjuk, byter man kategori då? Jag har skickat frågan vidare och väntar på svar.

Hur ser scenen ut? Storlek? Har skicka vidare frågan och väntar på svar.

Hur mycket behöver vi träna? Förslag 2 ggr i veckan from 23 juli. Jag och dansarna ska träffas på söndag 30 juni kl 13-14,30 för att prata, köra igenom danser och känna efter. Jag har lagt in en kalender längst ner i mailet. Tider efter skolstart anpassas efter dansarnas scheman. Men önskvärt är eftermiddagar så tidigt som möjligt. 2 september börjar den vanliga dansen.

Om någon i gruppen väljer att inte vara med och tävla så kommer vi inte träna tävlingsdans på vanliga träningen utan lägger det på andra tillfällen.

Vi kollade lite fort vilka föräldrar som ville följa med och jag tror vi skulle bli 6-7 vuxna. Om alla i både Show 2 och Show 3 följer med skulle vi bli 27-28 personer.

Fundera

Nu vill jag att ni funderar tillsammans och det skulle vara toppen om ni hör av er när ni kommit fram till något beslut om ni vill tävla eller ej. När jag fått svar från alla så sätter jag ihop en grupp där ni föräldrar kan prata ihop er om försäljning, jaga sponsring och liknande.

Det vore jätte roligt om alla vill åka med! Det är helt okej att åka med och inte tävla. Men det här ska vara något som känns roligt och spännande och tycker man att det känns läskigt och otäckt så är det okej att säga nej. Och man ska inte känna att man hamnar utanför gruppen för det.

Har ni några funderingar så är det bara ni hör av er.

Mvh Laila

Här visas 6e föreställningen. Dom andra kan ni se på YouTube.

 Jag har vänt på bilden så att ni kan träna med filmen som eran spegelbild.